Men's Clothing Forums banner

Worden leren schoenen echt beter met de leeftijd?

485 views 13 replies 10 participants last post by  ShaneCrawford  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb altijd mensen horen zeggen dat een goed paar leren schoenen eigenlijk beter wordt naarmate je ze langer draagt – ze vormen zich naar je voeten, ontwikkelen karakter en kunnen jaren meegaan met de juiste zorg. Ik ben benieuwd of dat waar is in jullie ervaring.
Vind je dat je oudere leren schoenen na verloop van tijd comfortabeler en stijlvoller worden, of koop je liever nieuwe paren om dingen fris te houden? Wat is ook je favoriete manier om ze in goede staat te houden?
Ik hoor graag je gedachten (en misschien zie ik wat foto's van je favoriete ingedragen paren).

#2 ·
Hoi allemaal,

Ik heb altijd mensen horen zeggen dat een goed paar leren schoenen eigenlijk beter wordt naarmate je ze langer draagt; ze vormen zich naar je voeten, ontwikkelen karakter en kunnen jaren meegaan met de juiste zorg. Ik ben benieuwd of dat in jouw ervaring waar is.
Vind je dat je oudere leren schoenen na verloop van tijd comfortabeler en stijlvoller worden, of koop je liever nieuwe paren om dingen fris te houden? Wat is ook jouw manier om ze in goede staat te houden?
Ik hoor graag je gedachten (en misschien zie ik foto's van je favoriete ingedragen paren).
Dus... ben jij een verkoper? Zou je niet de antwoorden op de meeste van deze vragen moeten weten? Het lijkt erop dat je vragen stelt die een beginnende schoenkoper aan een verkoper zou stellen. Je verkoopt lederen artikelen, maar hebt geen idee hoe leer draagt en veroudert?

#3 ·
Dus... ben jij een verkoper? Zou je niet de antwoorden op de meeste van deze vragen moeten weten? Het lijkt erop dat je vragen stelt die een beginnende schoenkoper aan een verkoper zou stellen. Je verkoopt lederwaren, maar hebt geen idee hoe leer slijt en veroudert?
Ik begrijp je punt, en ik kan zien hoe het zo overgekomen kan zijn. Ter verduidelijking: ja, ik werk met lederwaren, maar mijn bedoeling was hier niet om de „verkoper te spelen“. Ik wilde echt verschillende persoonlijke ervaringen van mensen in deze community horen. Iedereen draagt en verzorgt leer anders, en ik geloof dat die praktijkervaringen net zo waardevol zijn als technische kennis. Het helpt me ook te leren hoe klanten hun leer in de loop van de tijd daadwerkelijk ervaren, buiten wat ik al weet vanuit een merkperspectief. Ik hoop dat dit de verwarring wegneemt, en ik waardeer de feedback echt.

#4 ·
Als ik een paar schoenen koop, is dat een grote beslissing, en ik heb er veel meer de voorkeur aan dat mijn schoenen comfortabel zijn, naar mijn voeten zijn gevormd en er goed onderhouden uitzien, maar niet nieuw. Mijn twee favoriete leersoorten, shell cordovan en Chromexcel, worden steeds beter totdat ze het trieste punt bereiken waarop mijn schoenmaker zegt dat hij ze gewoon geen enkele keer meer kan verzolen. Tot nu toe is dat slechts bij één paar gebeurd, en het duurde meer dan dertig jaar om dat punt te bereiken.

#8 ·
Als je oudere schoenen passen! Leer eens per jaar conditioneren? Pas op voor regenschade. De meesten van ons hebben meer schoenen dan we nodig hebben. Ik geef momenteel de voorkeur aan bluchers en ik heb er twee van Florsheim. Mijn Church's zijn allemaal Oxfords. Als gepensioneerde Boomer wordt er veel te veel gezegd over het uitgeven van veel geld aan kwaliteitsschoenen. Met goedkopere schoenen kun je ze dragen en weggooien als ze vies worden.

#9 ·
Als je oudere schoenen passen! Leer een keer per jaar conditioneren? Pas op voor regenschade. De meesten van ons hebben meer schoenen dan we nodig hebben. Ik geef momenteel de voorkeur aan bluchers en ik heb er twee van Florsheim. Mijn Church's zijn allemaal Oxfords. Als gepensioneerde Boomer wordt er veel te veel gezegd over het uitgeven van veel geld aan kwaliteitsschoenen. Met goedkopere schoenen kun je ze dragen en weggooien als ze vies worden.
Het is een goed plan op papier. Maar in de praktijk is mindere kwaliteit, zelfs een paar niveaus onder de beste, vaak kortstondig en onvoorspelbaar voor het nieuwste 'nieuw en verbeterd'. Dit is vaak een codewoord voor mindere kwaliteit en een hogere prijs. Vaker wordt het product stopgezet. En het is de reden nummer 1 waarom ik Walmart zoveel mogelijk vermijd.

#10 ·
Ja, schoenen van goede kwaliteit kunnen worden vergeleken met een goede wijn of een hoogwaardige vulpen, ze verbeteren met de leeftijd, ze passen zich aan je voeten aan. met schoenverzorgingsproducten van goede kwaliteit zoals Saphir schoenpoets!
Even een opmerking, Saphir heeft andere producten voor schoenen zoals: reiniger, vochtinbrenger, kleurcorrectie en spiegelglans

Attachments

#12 ·
Ik draag meestal op maat gemaakte cowboylaarzen van de late herfst tot het vroege voorjaar, maar ik hou nog steeds van en draag mijn favoriete Alden Cape Cod beefroll penny loafers (20 jaar), Barrie Ltd. pebble-grain penny loafers (30 jaar) en Cole Haan saddle cordovans (60 jaar). Ik zorg goed voor al mijn schoeisel, en ze zijn allemaal meerdere keren opnieuw van hak/zool voorzien. Venetian Shoe Cream is mijn vriend.

#13 ·
Ik draag meestal op maat gemaakte cowboylaarzen van de late herfst tot het vroege voorjaar, maar ik hou nog steeds van en draag mijn favoriete Alden Cape Cod beefroll penny loafers (20 jaar), Barrie Ltd. pebble-grain penny loafers (30 jaar) en Cole Haan zadel cordovan schoenen (60 jaar). Ik zorg goed voor al mijn schoeisel, en ze zijn allemaal meerdere keren opnieuw van hakken/zolen voorzien. Venetian Shoe Cream is mijn vriend.
Kudos, vooral voor de Barries. Een foto zou bitterzoet plezier brengen, vooral als deze op het Trad-bord zou worden geplaatst.