Men's Clothing Forums banner
481 - 500 of 914 Posts
Image

Hold Your Man z 1933 roku z Clarkiem Gable'em i Jean Harlow

To nie jest łatwy film do skategoryzowania, ponieważ jest to pełna akcji historia pre-code o dwóch oszustach - Gable'u i Harlow - którzy spotykają się i zaprzeczają, że się zakochują, ale kończy się chrześcijańskim momentem odkupienia, dostarczonym przez jedną z najbardziej uciskanych osób w tamtej epoce.

Na początku, po spotkaniu i zbliżeniu się, Gable i Harlow zachowują się tak, jakby wcale się sobą nie przejmowali i po prostu dalej oszukują i w pewnym sensie mieszkają razem. Ale wiesz, że Harlow zależy, ponieważ kiedy pojawia się jedna z byłych dziewczyn Gable'a, dochodzi do bójki dziewczyn: była dziewczyna policzkuje Harlow, która odpowiada lewym sierpowym, który mocno odrzuca byłą... bójka dziewczyn się skończyła, Harlow wygrała.

Ale potrzeba o wiele więcej kłopotów, aby Gable i Harlow zobaczyli, co dla siebie znaczą. Kiedy Harlow zostaje wysłana do więzienia dla kobiet (bardziej w stylu akademika niż więzienia), odkrywa, że jest w ciąży z dzieckiem Gable'a. Zatrzymaj się na chwilę, aby zastanowić się, co Hollywood w 1933 roku właśnie zaoferowało: Dwóch przestępców poczyna dziecko pozamałżeńskie, a ciężarna i wciąż niezamężna matka jest teraz w więzieniu - święte dymy.

Harlow, ponieważ nie chce być "tą dziewczyną", tą, która dostaje mężczyznę przez poczucie winy, ukrywa to przed Gable'em (nie będzie nosić biustonosza, ale dla ważnych rzeczy dziewczyna ma swoje wartości). Tymczasem początkowo w więzieniu niewiele reformy dzieje się dla Harlow, ale zaprzyjaźnia się z czarną współwięźniarką, która jest córką kaznodziei.

(Alerty spoilerów) I właśnie wtedy, gdy wszelka nadzieja wydaje się stracona, Gable dowiaduje się o stanie Harlow i ryzykuje własną wolność, przychodząc zobaczyć ją w więzieniu. Po kilku gniewnych słowach i zamieszaniu oraz z policją przybywającą, aby aresztować Gable'a, on i Harlow próbują wziąć ślub na szybko, a jedynym dostępnym kaznodzieją jest ojciec czarnej przyjaciółki Harlow, który odwiedza swoją córkę tego dnia.

Mamy więc wspaniały moment chrześcijańskiego zbawienia, gdy Harlow i Gable chcą "zalegalizować" swoje dziecko i dać mu szansę na przyzwoite życie, ponieważ oboje zobowiązują się do "pójścia prosto". A wszystko to nadzoruje i zachęca czarny kaznodzieja, który wierzy w formę chrześcijaństwa opartą na życzliwości i przebaczeniu, ponieważ sugeruje się, że wie, jak niesprawiedliwe i trudne może być życie. A będąc czarnym w 1933 roku, nie mamy wątpliwości, że tak jest.

Podsumowując, dwóch ulicznych przestępców uprawia przypadkowy seks, co skutkuje dzieckiem, które prowadzi do duchowej epifanii w więzieniu przez ciężarną mamę i ojca na ucieczce, a wszystko to jest prowadzone przez czarnego kaznodzieję z córką skazaną. To dwuręczny pre-code z orzeźwiającą dawką religii. Może nie pasować do typowego hollywoodzkiego pudełka i jest niezdarny jak cholera według dzisiejszych standardów, ale oddajmy MGM uznanie za nakręcenie surowego filmu z cicho wywrotowym przesłaniem społecznym i rasowym zawiniętym w historię odkupienia.

N.B., Jeśli go obejrzysz, poszukaj kwestii Gable'a podczas jego improwizowanego ślubu więziennego z Harlow. Z policją nadchodzącą na nich, Gable, wiedząc, że to będzie jego jedyna szansa, aby poślubić ciężarną z jego dzieckiem Harlow, próbuje pospieszyć kaznodzieję (próbując przeprowadzić odpowiednią ceremonię ślubną) z tym komentarzem: "czy możesz coś pominąć i po prostu nas poślubić?" Kto mówi, że romans umarł w 1933 roku?
 
The-Hard-Way-001_card.jpg

The Hard Way z 1943 roku z Idą Lupino, Dennisem Millerem, Joan Leslie i Jackiem Carsonem

Włożyli wiele w tę klasyczną historię walki o ucieczkę z trudnej egzystencji. Starsza siostra Ida Lupino widzi w swojej utalentowanej nastoletniej piosenkarce/aktorce, młodszej siostrze Joan Leslie, przepustkę z ponurego stalowego miasta. Postanawia więc opuścić swojego w miarę porządnego męża, robotnika w hucie stali – nic nie staje na przeszkodzie Lupino w tej historii – i zabiera Leslie w podróż, aby rozpocząć jej karierę.

Tam spotykają walczący zespół wodewilowy Dennisa Millera i Jacka Carsona. Widząc okazję, bezwzględna Lupino kieruje Leslie w małżeństwo z Carsonem. Miller, playboy z gatunku „dobrego faceta” – ma zabawną kobietę w każdym mieście – przejrzy Lupino, ale nie może powstrzymać ani nieszczęśliwego małżeństwa, ani pasywno-agresywnych wysiłków Lupino, by go usunąć.

Mimo że złagodzona dla kodeksu, Lupino, która jest fizycznie pociągana przez przystojnego Millera, ma – i to jest to wyrażenie – seks z nienawiści z Millerem, ale wciąż jest zraniona, gdy on ją potem zbywa. I nie myli się, ponieważ była dla niego i Carsona okropna, więc opuszcza Lupino i występ.

Co gorsza, później, gdy gwiazda Leslie zaczyna wschodzić, Lupino manipuluje separacją Leslie od, teraz, niepotrzebnego Carsona, mimo że małżeństwo funkcjonuje (uwaga, spoiler), powodując, że Carson popełnia samobójstwo. Znowu nic nie stanie na przeszkodzie Lupino, by zamienić swoją siostrę w gwiazdę.

Następnie Lupino skutecznie niszczy ostatnią szansę na karierę gasnącej gwiazdy Broadwayu, tylko po to, by stworzyć okazję dla swojej siostry. To scena rozdzierająca serce, gdy Lupino „zaprzyjaźnia się” ze starszą aktorką, a następnie upija tę kobietę walczącą z alkoholizmem przed jej kluczową próbą: stara gwiazda odchodzi, siostra wchodzi.

W końcu jednak, po tym, jak przez te wszystkie lata była pionkiem swojej siostry, Leslie wycofuje się i bierze wakacje bez Lupino w ośrodku, gdzie przypadkowo spotyka Millera, który od czasu ich rozstania lata temu stał się odnoszącym sukcesy liderem zespołu. Jesteśmy teraz w pieniężnym momencie filmu, gdy mężczyzna, którego Lupino odsunęła, aby rozwinąć karierę swojej siostry, ten sam mężczyzna, z którym Lupino spała i była zraniona, gdy ją potem zbył, ma prawdziwy romans z siostrą Lupino.

Zanim Lupino dotrze do ośrodka, Miller i Leslie planują się pobrać, co wywołuje ostatnią udaną machinację Lupino. Obwinia swoją siostrę, by wróciła na scenę i odeszła od Millera ze starą maksymą o „ile dla ciebie poświęciłam” i przypomina siostrze, że wszystkie ich pieniądze są związane z nowym programem.

Ale urok został złamany, a Leslie, po jednej nocy, w której upada na scenie, rezygnuje z przedstawienia i wychodzi za Millera. Uff, jak zauważono, wiele się dzieje, ale naprawdę bardzo niewiele może być spoilerem, ponieważ film zaczyna się od Lupino – dobrze ubranej – próbującej popełnić samobójstwo. Następnie, umierając w szpitalu, historia jest opowiadana poprzez retrospekcje, aż w ostatniej scenie dowiadujemy się, czy Lupino się uda, czy nie.

Szkoda, że konstrukcja samobójstwa rozpoczyna i kończy film, ponieważ ta solidna, choć wytarta historia broni się sama, bez niezręcznej ramy samobójstwa. Niezależnie od tego, to dobre prawie dwie godziny oglądania bezwzględnej kobiety, która wyciąga swoją siostrę i siebie z biedy, bezlitośnie obalając każdą przeszkodę na swojej drodze. A kiedy to robi, twoje sympatie zmieniają się kilka razy – jak to często bywa w prawdziwym życiu.

Nie mogę tego nazwać postscriptum ani nota bene, ponieważ jest zbyt brzydkie. Wcześnie w filmie pojawia się prawie rzucona linia wypowiedziana przez menadżera teatru, który oferuje pomoc walczącemu zespołowi wodewilowemu Millera i Carsona, mimo że musi ich zwolnić, ponieważ nie przyciągają tłumów.

Menedżer stara się zachować uczciwą równowagę między swoimi potrzebami biznesowymi a byciem dobrym facetem dla zespołu. Ale kiedy zespół odrzuca jego ofertę pomocy – nie ze złości, ale z dumy – prawie do siebie, menadżer teatru mówi (parafrazując): „kiedy to wyjdzie na jaw, ludzie powiedzą „brudny Żyd””, wyraźnie odnosząc się do siebie.

To wszystko, film idzie dalej bez dalszych uwag na temat tego komentarza. Ale wiesz, ta linia nie wędrowała do filmu sama, więc ktoś – pisarz, reżyser, producent – chciał zwrócić uwagę na antysemityzm. Nawet w ramach Kodeksu Produkcji Filmowej do filmów trafiło kilka przejmujących komentarzy społecznych, często w cichy, ale skuteczny sposób.
 
Image

The Natural z 1984 roku z Robertem Redfordem, Glen Close, Robertem Duvallem, Wilfordem Brimleyem i Kim Basinger
  • To już czwarty lub piąty raz, kiedy to widziałem i, choć mi się podoba, zawsze jestem trochę rozczarowany

  • Ma wygląd i klimat (nostalgicznego) klasycznego baseballu

  • Ma również historię o korupcji, pieniądzach, hazardzie i ustawianiu meczów, która przypomina skandal Chicago Black Sox z 1919 roku

  • Ale zamiast opowiadać tę fascynującą i prawdziwą historię, opowiada niejasną fikcyjną opowieść o genialnym młodym talencie, który zostaje postrzelony w pokoju hotelowym przez tajemniczą kobietę, co wyłącza go z baseballu, dopóki szesnaście lat później nie próbuje powrotu - co, co?

  • I to jest porażka, ponieważ historia nigdy nie jest w pełni wyjaśniona i wydaje się bezcelowa, więc zawsze trochę się drapie po głowie

  • Oglądaj go dla pięknych detali z epoki i nostalgicznego klimatu baseballu, zwracając uwagę na historię tylko na tyle, by śledzić jej zarys

Image

The Human Comedy z 1943 roku z Mickeyem Rooneyem, Frankiem Morganem, Jamesem Craigiem, Donną Reed i Vanem Johnsonem
  • Oparty na doskonałej książce Williama Saroyana o tym samym tytule (komentarze tutaj: #818 ) film jest wierny książce, ale trochę zmaga się z uchwyceniem kaprysu, patosu i duchowości powieści

  • Jako historia z życia wzięta o kalifornijskiej rodzinie podczas II wojny światowej - ojciec zmarł, tradycyjna matka, starszy brat na wojnie, środkowy brat (Rooney) podejmuje pracę, aby pomóc rodzinie, siostra dorasta, najmłodszy brat wciąż w latach zachwytu - film jest propagandą w podejściu „walczymy o ten zdrowy styl życia”, ale jest także ciepłym obrazem skromnej rodziny robiącej to, co robią wszystkie rodziny - żyją, kochają, kłócą się, godzą, idą naprzód

  • I być może dlatego film trochę się zmaga, ponieważ filmy preferują tradycyjne łuki fabularne z konfliktem, po którym następuje rozwiązanie, a nie wzruszające winiety wywołujące podnoszące na duchu uczucie

  • To, co tu jest z tradycyjnej historii, koncentruje się wokół pracy środkowego chłopca jako posłańca w urzędzie telegraficznym, co pozwala jemu i nam zobaczyć wszystkie wzloty i upadki życia

  • Ale widzimy też szkoły, w których nauczyciele są w zasadzie szanowani, dzieci wychowywane w stylu „wolnego zasięgu”, pocałunek to duża sprawa dla nastolatków, a religia jest kwestionowana, ale wciąż wpleciona w codzienne życie społeczności

  • Nic dziwnego, książka jest lepsza, ale po wyboistym starcie film nabiera rozpędu i warto go obejrzeć (ze szczególnie imponującym i niuansowanym występem Mickeya Rooneya - nie linia, którą często piszę)

  • N.B., poszukaj (1) sceny odwrotnego snobizmu, w której „radykalny” właściciel firmy telegraficznej spodziewa się nienawidzić rodziny swojej narzeczonej z wyższej klasy, ale dochodzi do wniosku, że problemem są jego uprzedzenia, a nie ich, oraz (2) współczujące przedstawienie starszego alkoholika (Morgan)
 
Image

Take Care of My Little Girl z 1951 roku z Jeanne Crain, Dale Robertson i Jeffery Hunter

Chociaż ten film o bogatych dzieciach na studiach nigdy nie wznosi się ponad poziom filmu telewizyjnego, to zadaje kilka mocnych ciosów w, jak tu przedstawiono, klanowy i snobistyczny świat bractw studenckich.

Studentka Jeanne Crain, która należy do bractwa, jest entuzjastycznie nastawiona do wstąpienia do bractwa swojej matki. Ładna, z "właściwej" rodziny i z "właściwą" garderobą, jest pewniakiem do najlepszego bractwa. Jednak niektórzy z jej przyjaciół - dożywotnia najlepsza przyjaciółka i nowa przyjaciółka, którą właśnie poznała po przybyciu na studia - są mniej pewnymi kandydatkami ze względu na pochodzenie rodzinne, finanse, osobowości itp.

Dodatkowo Jeanne zaczyna spotykać się z wyraźnie nie-bractwowym chłopakiem, Dale'em Robertsonem, który, po odroczeniu studiów z powodu wojny, służy jako głos rozsądku i dojrzałości dla początkowego entuzjazmu Jeanne. Jednak spotyka się również z jednym z dużych chłopców z bractwa, Jefferym Hunterem, który zwiększa jej szanse na przyjęcie.

I właśnie wtedy, gdy myślisz, że to wszystko jest tylko watą cukrową, chłopak z bractwa prosi ją, aby pomogła mu oszukiwać na krytycznym egzaminie końcowym (ponieważ wciąż trwa tydzień rekrutacji, harmonogram jest niespójny, ale do cholery, mieli coś do powiedzenia), co, o dziwo, robi i jest chwalona przez bractwo za "pokonanie systemu".

To zaskakująco bezduszne i niemoralne, że dziewczyny z bractwa po prostu śmieją się z oszustwa - tyle jeśli chodzi o "zdrowe lata pięćdziesiąte". Nawet kiedy chodziłem na studia w latach 80., wciąż istniała pozostałość po "kodeksie honorowym", ponieważ oszustwo było słusznie postrzegane jako poważne wykroczenie, które mogło prowadzić do wydalenia.

Kulminacja Take Care of My Little Girl następuje, gdy "kandydatki" są szykanowane i wypychane (poproszone o rezygnację), wybrane lub, jak Jeanne, zaakceptowane. Wciąż trochę walcząc ze swoją decyzją, by pomóc swojemu chłopakowi oszukiwać i teraz widząc, jak dobrzy przyjaciele są odrzucani za to, że nie mają "właściwych" ubrań, pochodzenia lub "właściwej" osobowości, Jeanne ma moment olśnienia, o którym wiedziałaś, że nadejdzie.

(Spoiler alert, chyba) Po wielu przemyśleniach i dyskusjach oraz pośród dużej presji ze strony bractwa (i jej matki), aby po prostu powiedzieć "tak" i dołączyć, Jeanne odrzuca bractwo, ponieważ nie chce już być częścią jego (naszego współczesnego określenia) elitarnego świata.

Okej, to film z przesłaniem, który wypełnia swoją misję z werwą. Do diabła, jeśli to prawda, te dziewczyny z bractwa mogą być dla siebie tak wredne, a co gorsza, dla tych, którzy nie należą do bractwa, że wszelkie upomnienia, jakie otrzymują, wydają się zasłużone.

Ale jest też to: na pewnym poziomie współczujesz dziewczynom, które są emocjonalnie zdruzgotane, gdy zostają odrzucone, ponieważ tak, nastolatki są podatne na wrażenia i niepewne, ale częścią "dorastania" jest uczenie się akceptowania odrzucenia, jednocześnie zachowując perspektywę. Nawet nastolatki powinny być w stanie zdać sobie sprawę, że nie dostanie się do bractwa jest wybojem na drodze, a nie ślepym zaułkiem.

O ile nie jest to twoja filiżanka herbaty, polecam odpuścić sobie ten film, ale zachęcam do obejrzenia o wiele, wiele lepszej wariacji na temat bractwa w filmie These Glamour Girls z 1939 roku (komentarze tutaj: #24172)
 
Image

Play Girl z 1932 roku z Lorettą Young, Normanem Fosterem i Guyem Kibbee
  • Szybki, sześćdziesięciominutowy film pre-code o mądrej młodej kobiecie (Young), która nie chce wychodzić za mąż i próbuje zrobić karierę w domu towarowym

  • Następnie spotyka uroczego sprzedawcę (Foster) i po niepowodzeniu w pracy zgadza się wyjść za niego, tylko po to, by dowiedzieć się, że tak naprawdę jest hazardzistą, który regularnie przechodzi od bankructwa do „w pieniądzu” – przeciwieństwo stabilnego życia, którego chciała i obiecał

  • Potem, oczywiście, zachodzi w ciążę, on mówi, że znajdzie prawdziwą pracę, nieporozumienie prowadzi do rozstania, a Young wraca do domu towarowego, ale z dzieckiem w drodze

  • Potem robi się naprawdę szalenie, gdy Young, przez cały czas przeciwna hazardowi, sama uzależnia się od hazardu, traci pracę i jest niemal zrujnowana aż do wymuszonego zakończenia, którego nie powiemy tym, którzy chcą zobaczyć film

  • Kilka fajnych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, to wspaniała podróż w czasie do domu towarowego z 1933 roku i jeszcze bardziej schludny wygląd nielegalnego lokalu hazardowego wraz z tablicami toto, okienkami kasowymi, naganiaczami i nalotem policji

  • Te szybkie, niskobudżetowe filmy pre-code są naprawdę bardziej jak godzinne dramaty telewizyjne niż filmy, ale patrząc na to w ten sposób, są to szybkie, przyjemne historie, w których można zobaczyć młode aktorki, takie jak Loretta Young, zanim stały się wielkimi gwiazdami
 
Image

Purpurowa róża z Kairu z 1985 roku z Mią Farrow, Jeffem Danielsem i Dannym Aiello

Kreatywny pomysł zastosowany tutaj, polegający na tym, że aktor w filmie w filmie "wychodzi z ekranu" i wchodzi w interakcję z publicznością, jest fajny i innowacyjny. I w niektórych scenach reżyser Woody Allen wykorzystuje tę strategię w pełni dla jej komediowego i fabularnego potencjału, ale ogólna historia wciąż upada.

Żona z czasów Wielkiego Kryzysu, Mia Farrow, która teraz utrzymuje swojego leniwego i znęcającego się męża, Danny'ego Aiello, pracując w barze, ucieka od swojej zmęczonej rzeczywistości, regularnie chodząc do kina. Tam widzi świat bogatych, dobrze ubranych i dobrze odżywionych pięknych ludzi mieszkających w luksusowych domach i apartamentach, jeżdżących błyszczącymi nowymi samochodami i wyjeżdżających na egzotyczne wakacje. [Uwaga: ogromna liczba filmów nakręconych podczas Wielkiego Kryzysu o ludziach żyjących bogatym, luksusowym życiem sugeruje, że postać Farrow była dość powszechną rzeczywistością w latach 30.]

A potem pewnego dnia to się dzieje: postać - przystojny odkrywca, Jeff Daniels - wychodzi prosto z ekranu i podchodzi do Mii Farrow, ponieważ widzi ją w teatrze oglądającą jego film, Purpurową różę z Kairu, tak wiele razy. Naśladując filmowy romans, ci dwoje natychmiast się zakochują, ale muszą pokonać przeszkody, przed którymi stoi postać filmowa, żyjąca teraz w prawdziwym świecie, a także fakt, że Farrow jest mężatką.

Kiedy postać filmowa-teraz-w-prawdziwym-świecie Daniels odkrywa, że jego filmowe pieniądze są nic nie warte i że rezerwacje w restauracjach nie dzieją się po prostu magicznie, lub kiedy zauważa, jak oczywiście jego włosy są zawsze idealne nawet po walkach lub przygodach, urok i kapryśność filmu nabierają rozpędu. Podobnie, kiedy przypadkowo trafia do prawdziwego burdelu, jego kwadratowa, niewinna wizja świata bohatera filmowego jest filmowym złotem.

Ponadto, kiedy producenci filmu w Hollywood dowiadują się, że gwiazda wyszła z ekranu, przyznają, że zawsze się tym martwili i zaczynają plan, aby usunąć film ze wszystkich kin, zanim stanie się "rzeczą": co zrobiliby, gdyby aktorzy wszędzie wychodzili z filmów? Prawdziwe hollywoodzkie metafory są łatwe do zauważenia, ponieważ ludzie "pieniędzy" w erze studia są zmuszeni do uznania wartości aktorów.

I dlaczego postać wychodząca z filmu, aby żyć w prawdziwym świecie, miałaby stać się rzeczą? Cóż, inni aktorzy w filmie - którzy teraz po prostu siedzą i czekają, aż Daniels wróci, zanim film będzie mógł się rozpocząć - omawiają to jako opcję, ale większość wydaje się woleć bezpieczną przewidywalność swojego filmowego wszechświata. W porównaniu do życia w prawdziwym świecie Wielkiego Kryzysu w tamtym czasie, mogą mieć rację.

Cała ta szalona sprawa z równoległym światem jest radością i energią filmu, ale jest obciążona powolną historią miłosną między Farrow i postacią filmową Danielsa, która staje się powolnym trójkątem miłosnym, gdy prawdziwy Daniels - prawdziwy aktor, a nie ten, który wyszedł z ekranu - pojawia się w mieście, aby spróbować nakłonić swojego sobowtóra do powrotu na ekran. On, podobnie jak jego postać, natychmiast zakochuje się w Farrow i musi konkurować ze swoją ekranową postacią o jej uczucia.

Film poświęca swoją główną energię temu nieciekawemu trójkątowi miłosnemu prawdziwy mężczyzna / postać filmowa / prawdziwa kobieta, który jest tak naprawdę tylko dwoma ujęciami tej samej metafory o tych, którzy próbują uciec od swojego monotonnego życia poprzez marzenia inspirowane filmami. Z tego powodu unikalna opowieść o postaci filmowej "uciekającej" z ekranu, aby żyć w prawdziwym świecie, otrzymuje mniej uwagi i rozwoju, niż na to zasługuje.

Klimaks i zakończenie są rozczarowujące, ponieważ rozstrzygnięcie trójkąta miłosnego wydaje się pośpieszne i wymuszone; jednocześnie prawdziwy urok filmu - postać z ekranu próbująca żyć w prawdziwym świecie - jest starannie związany, ale bez żadnego jasnego wyjaśnienia. A wielkie przesłanie filmu, że studia to tylko fabryki marzeń, wydaje się ledwie warte wysiłku.

Będąc filmem z lat 80., szczegóły z epoki są nierówne, a jakość filmu już się pogorszyła, ale mimo to fajna innowacja fabularna zapewnia tak wiele zabawy, gdy jest w centrum uwagi, że warto zobaczyć ten film przynajmniej raz, nawet jeśli zrobił za mało ze swoim sprytnym pomysłem. Wiem, że od tego czasu był przerabiany (The Truman Show to wariacja), ale wciąż wydaje się być okazja, aby wziąć zabawny pomysł Woody'ego Allena i rozwinąć go w bardziej wciągający film.
 
Pomimo odpychającego tytułu, ostatnio oglądaliśmy Piękne dziewczyny. Film stawał się coraz lepszy i w sumie był wciągający. Timothy Hutton, Uma Thurman, bardzo młoda Natalie Portman, Anna Beth Gish, Matt Dillon, Mira Sorvino, Rosie O'Donnell. Trochę Garden State, trochę Diner i zabawne nawiązanie do Lolity.
 
Pomimo odpychającego tytułu, wczoraj wieczorem obejrzeliśmy Piękne dziewczyny. Film stawał się coraz lepszy i w sumie był wciągający. Timothy Hutton, Uma Thurman, bardzo młoda Natalie Portman, Anna Beth Gish, Matt Dillon, Mira Sorvino, Rosie O'Donnell. Trochę jak Garden State, trochę jak Diner i zabawne nawiązanie do Lolity.
Pamiętam, że widziałem ten film, kiedy się ukazał i mi się podobał, ale niewiele z niego pamiętam, poza tym, że Uma Thurman była wspaniała. Zauważyłem, że jest w rotacji na HBO, więc po twoim popierającym poście, myślę, że obejrzę go po raz drugi.
 
Przepraszam, nie mogłem przeczytać całego wątku, ale dwoma moimi ulubionymi, które obejrzę ponownie w dowolnym momencie, bez względu na to, w którym miejscu filmu się włączę, są:

Going My Way (Bing Crosby) i Diabeł ubiera się u Prady.

Krótka lista na długi pobyt na bezludnej wyspie:


Polowanie na Czerwony Październik
Crimson Tide
Suma wszystkich strachów
Dark Knight -- Heath Ledger był nie z tego świata
Senna - Nie dbałem o niego jako kierowcę, ale dobry film
1- Kolejny film F-1
We are Marshall
 
Przepraszam, nie mogłem przeczytać całego wątku, ale dwaj moi ulubieńcy, które będę ponownie oglądał w dowolnym momencie, bez względu na to, w którym miejscu filmu się włączę, to:

Going My Way (Bing Crosby) i Diabeł ubiera się u Prady.

Krótka lista na długi pobyt na bezludnej wyspie:

Polowanie na Czerwony Październik
Crimson Tide
Suma wszystkich strachów
Dark Knight - Heath Ledger był nie z tego świata
Senna - Nie podobał mi się jako kierowca, ale dobry film
1- Kolejny film F-1
My jesteśmy Marshall
Wygląda na to, że mamy podobny gust filmowy. Z wyjątkiem "Senny" widziałem każdy film z twojej listy....wszystkie świetne filmy! ;)
 
Image

Kitty Foyle z 1940 roku z Ginger Rogers, Dennisem Millerem i Jamesem Craigiem

Moja podróż do obejrzenia tego filmu po raz drugi rozpoczęła się od obejrzenia go kilka lat temu. Czułem, że kryje się za nim lepsza historia - co oznacza, że Kodeks Produkcji Filmowej ją okaleczył - więc kupiłem książkę, na której został oparty.

Książka z 1939 roku jest wybitna w prawdziwym życiu (komentarze tutaj: #798 ). W książce dzieje się wiele rzeczy, które nie zostały zatwierdzone przez kodeks - seks i ciąża pozamałżeńska, aborcja, kobiety pracujące utrzymujące się z wyboru zawodu, związki międzyreligijne i wiele więcej - i nic z tego nie jest bezpodstawne ani lubieżne. Po prostu przypomina nam, że życie zawsze było o wiele bardziej chaotyczne, ekspansywne i skomplikowane, niż pozwalały na to filmy wymuszane przez kodeks.

Zatem po książce wróciłem do filmu, aby zobaczyć, czy jest tu coś więcej, niż pamiętałem. Niestety, tak naprawdę nie ma, ponieważ kodeks udusił tę historię na śmierć. Dobrze radzę sobie z językiem kodu, ale wciąż miałem trudności z przejrzeniem całej obskuracji; w pewnym momencie jest tego po prostu za dużo.

Bardzo ogólne zarysy historii wciąż są obecne w filmie. Kitty Foyle jest młodą dziewczyną z klasy robotniczej z Filadelfii, która zakochuje się w chłopcu z wyższych sfer, "Mainline", co najwyraźniej oznacza wszystko w Filadelfii w tamtych czasach. Po kilku próbach doprowadzenia ich związku do skutku, ale niepowodzeniach, Kitty wyjeżdża do Nowego Jorku, aby zacząć od nowa, gdzie buduje karierę w marketingu dla firmy kosmetycznej. Tam zaczyna spotykać się z młodym lekarzem, ale chłopak z Filadelfii wciąż pojawia się i znika z jej życia, utrudniając Kitty próby zerwania i rozpoczęcia od nowa w Nowym Jorku.

Używając tego zarysu, film zaczyna się prawie na końcu, w scenie otwierającej, w której Kitty musi zdecydować, czy poślubić lekarza, czy też mieć romans ze swoją zamężną już miłością z Mainline. Następnie, poprzez retrospekcje, film pokazuje, jak Kitty doszła do tego punktu.

Ale tak wiele z tła Kitty i jej mężczyzny z towarzystwa zostało pominięte i tak wiele zostało "wyczyszczone" dla kodu filmowego, że motywacje postaci są zaciemnione, a doświadczenia życiowe pominięte. Ostatecznie niewiele z wciągającej historii książki pozostało. Niestety, naprawdę dobrze potraktowany związek międzyreligijny Kitty w książce - jest katoliczką, jej nowojorski chłopak jest Żydem - został usunięty z filmu.

Jedną dobrą rzeczą, która trafiła do filmu, jest scena, w której Kitty zasadniczo mówi rodzinie Mainline - która jest gotowa ją zaakceptować, jeśli jest gotowa przyjąć ich obyczaje i maniery - żeby się odczepili. Wszyscy kochamy dobre zakończenie "idź do diabła" dla starej gwardii i jest to dobrze zrobione, ale także wślizgujące się - zarówno w książce, jak i w filmie - jest to, że rodzina tak naprawdę nie jest tak snobistyczna ani zła. Szczerze lubią Kitty i chcą ją objąć; jednak nie mogą całkowicie przejrzeć norm ich odizolowanej kultury, aby powiedzieć "przyjdź, jaki jesteś", ale mimo to naprawdę ją zaprosili.

Ginger Rogers daje z siebie wszystko jako Kitty i jest to dobry występ, podobnie jak James Craig jako chłopak lekarz, ale Dennis Morgan wypada sztywno jako miłość jej życia. To powiedziawszy, z filmu usunięto tak wiele, co sprawiło, że książka była dobra, wina w filmie leży po stronie Kodeksu Produkcji Filmowej, który zniszczył wierność i niuanse historii, a nie aktorów.

Wyraźnie poświęciłem zbyt wiele wysiłku temu ćwiczeniu Kitty Foyle, więc po prostu przeczytaj książkę, aby skorzystać z mojego doświadczenia.
 
Wyraźnie poświęciłem zbyt wiele wysiłku temu ćwiczeniu Kitty Foyle, więc aby skorzystać z mojego doświadczenia, po prostu przeczytaj książkę. Z pewnością to przekonujący argument, aby to zrobić. Zamówiłem ją przez moją lokalną filię biblioteki. Powinna być tam w sobotę rano!!
 
Włożyłem zdecydowanie zbyt wiele wysiłku w to ćwiczenie z Kitty Foyle, więc aby skorzystać z mojego doświadczenia, po prostu przeczytaj książkę.

Z pewnością przedstawił przekonujący argument, aby to zrobić. Zamówiłem ją przez mój lokalny oddział biblioteki. Powinna być tam w sobotę rano!!
To wspaniale. Mam nadzieję, że ci się spodoba.
 
Wczoraj wieczorem oglądaliśmy film „Dżentelmeni” (Matthew McConaughey, Michele Dockery, Charlie Hunnam, Hugh Grant, Jeremy Strong, Henry Golding, Eddie Marsan i wielu innych). Matthew McConaughey gra emigranta w Anglii, który ma dość niesamowite imperium Mary Jane. Kiedy chce je sprzedać, uruchamia się niesamowita seria intryg, aby zablokować sprzedaż, kładąc podwaliny pod zabawną, wciągającą, złożoną historię pięknie opowiedzianą przez bohaterów. Wielu, którzy przez długi czas czuli się beznadziejnie ograniczeni przez obsadzanie w określonych rolach, pokazuje prawdziwy zakres, zwłaszcza Hugh Grant. Świetna zabawa i wystarczająco dużo szczegółów, aby zasłużyć na ponowne obejrzenie. Fani ubrań zostaną uraczeni spektakularnymi garderobami, dobrze dobranymi i noszonymi. Ścieżka dźwiękowa jest wspaniała.
 
Image

College Humor z 1933 roku z Bingiem Crosbym (!), Mary Carlisle i Jackiem Oakie

  • Pierwszy wpis w prawie zawsze zajętym gatunku filmów o college'u


  • Nie musical w tradycyjnym sensie (dialogi i akcja odgrywane w śpiewie i tańcu), ale film z kilkoma numerami muzycznymi wykonywanymi w ramach historii przez wschodzącego croonera Binga Crosby'ego (wciąż doskonalącego swój wyluzowany styl aktorski)


  • Jak większość filmów o college'u, choć w stylu lat 30., chodzi o chłopców i dziewczęta goniących się nawzajem, dzieci (i niektórzy rodzice-helikoptery, tak, istnieli wtedy też) martwiących się lub nie o oceny i ich przyszłość, plus testy, oszukiwanie, sport, ubrania, bractwa i picie - wiesz, film o college'u


  • W latach 30. studentka otwarcie spotyka się z nauczycielem; jest młody i niezamężny, ale myślę, że to wciąż całkowite faux pas


  • Nadrzędne znaczenie futbolu oczywiście zaczęło się wcześnie, ponieważ widzimy intensywną presję na zawodników, "nagginanie" zasad dla sportowców i administrację kłaniającą się absolwentom-darczyńcom, którzy chcą zwycięskiego zespołu


  • Drama nabiera tempa, gdy gwiazdor zostaje wydalony za picie, a nauczyciel, który go broni, zostaje zwolniony, ale mimo to College Humor to głównie zabawna zabawa i wczesne spojrzenie na życie studenckie

Image

Design for Scandal z 1941 roku z Walterem Pidgeonem, Rosalind Russell i Edwardem Arnoldem

  • Chociaż reklamowany jako komedia screwball, to bardziej romcom, ponieważ nie ma zbyt wiele screwballness, ale dzieje się mnóstwo głupiego romcomness


  • Pidgeon, reporter, próbuje pomóc swojemu szefowi, Arnoldowi, zdobyć trochę brudu na sędzinie, Russell, która orzekła przeciwko Arnoldowi w sprawie rozwodowej


  • Intryga, którą ci dwaj idioci knują, polega na tym, że Pidgeon zbliża się do Russell, romansując z nią, aby następnie móc zszargać jej reputację - wiesz, głupie, głupie rzeczy z romcom


  • Chociaż ma kilka dobrych momentów, Pidgeon i Russell nigdy nie rozwijają prawdziwej chemii, ponieważ komedia nie jest mocną stroną Pidgeona, a scenariusz jest wymuszony i płaski


  • Najważniejszym punktem filmu jest Arnold, po raz kolejny grający moralnie wątpliwego potentata, który popycha wszystkich dookoła, w tym swoją żądną złota byłą żonę, ale, jak to zwykle bywa, wszystko w końcu wybucha mu w twarz


  • Jestem fanką Rosalind Russell, ale nawet ona nigdy nie odnajduje swojego prawdziwego rytmu w tym filmie, być może dlatego, że utknęła z fryzurą, która wygląda tak, jakby brała udział w przesłuchaniu do roli kosmity w Star Trek
 
Oglądaliśmy wczoraj wieczorem film The Gentleman (Matthew McConaughey, Michele Dockery, Charlie Hunnam, Hugh Grant, Jeremy Strong, Henry Golding, Eddie Marsan i wielu innych). Matthew McConaughey gra emigranta w Anglii, który ma dość niesamowite imperium Mary Jane. Kiedy chce je sprzedać, uruchamia się niesamowita seria intryg mających na celu zniweczenie sprzedaży, kładąc podwaliny pod zabawną, wciągającą, złożoną historię, pięknie opowiedzianą przez bohaterów. Wielu, którzy mogli czuć się beznadziejnie ograniczeni przez obsadzanie ról, pokazuje prawdziwy zakres, zwłaszcza Hugh Grant. Świetna zabawa i wystarczająco dużo szczegółów, aby zasługiwać na ponowne obejrzenie. Fani odzieży zostaną uraczeni spektakularnymi garderobami, dobrze skomponowanymi i noszonymi. Ścieżka dźwiękowa jest wspaniała.
Całkowicie zgadzam się z Twoją recenzją. Moje komentarze na ten temat tutaj #402

Jak zauważasz, nie mogę się doczekać, aż obejrzę to ponownie.
 
Image

Million Dollar Baby z 1941 roku z Priscillą Lane, May Robson, Jefferym Lynnem i Ronaldem Reaganem

To wczesny wpis w gatunku „człowiek lub kobieta z klasy robotniczej jest utalentowany/dziedziczy/wygrywa milion dolarów”. Założeniem jest tu to, że ekscentryczna, bogata starsza kobieta, May Robson, odkrywa, że ​​część jej fortuny została pierwotnie uzyskana, dziesiątki lat temu, przez jej ojca, który sprzeniewierzył pieniądze od swojego partnera, więc postanawia naprawić krzywdę.

Robson jest idealna jako bogata, ale pragmatyczna osiemdziesięciolatka, przyzwyczajona do tego, by wszystko było po jej myśli, ponieważ już na początku upomina swojego sympatycznego i młodego prawnika, Jeffery'ego Lynna, aby przedstawił jej fakty bez żadnych „wherases or wherefores” – kto nie chciał tego powiedzieć prawnikowi?

Szybkie poszukiwania spadkobiercy skrzywdzonego partnera jej ojca, prowadzone przez prawnika Lynna, prowadzą Robson do idealnej hollywoodzkiej wersji dziewczyny z sąsiedztwa, Priscilli Lane. Szczęśliwa i optymistyczna Lane mieszka w pensjonacie, pracuje w domu towarowym i spotyka się z nieco radykalnym pianistą (przyszłym prezydentem) Ronaldem Reaganem, który próbuje przebić się do muzyki klasycznej.

Dowiadując się o swoim szczęściu, Lane jest w połowie szczęśliwa, a w połowie podejrzliwa, więc w jednej z lepszych scen filmu prawie mówi sztywnemu bankierowi w banku, w którym przechowywane są jej pieniądze, że nie ufa jego bankowi z nowo zdobytym bogactwem. Każe mu nawet pokazać trochę fizycznych pieniędzy z banku i domaga się zwiedzania skarbca.

To wspaniały moment zdrowego rozsądku przecinającego pompatyczne przemówienia (jak wcześniej, gdy Robson zganił swojego adwokata za używanie „języka prawniczego”). Kraj, który jest mniej niż dziesięć lat po setkach upadłości banków, doceniłby sceptycyzm Lane.

A Lane, która widzi w pieniądzach koniec jej i walki jej chłopaka Reagana, jest zaskoczona, gdy Reagan wyraża radość z jej szczęścia, ale mówi jej, że są parą skończoną, ponieważ nie będzie z niej żył i że ich dwa światy już się nie spotykają. Tymczasem prawnik Lynn, który prowadził Lane przez zawiłości jej nowo zdobytego bogactwa, zakochuje się w Lane.

Stąd to cała masa klisz z filmów z lat 30. i 40. - Lane oddaje dużo pieniędzy innym potrzebującym mieszkańcom w pensjonacie, podczas gdy osobno uczy się „właściwych” sposobów wyższej klasy, aby dopasować się do społeczeństwa, które następnie uważa za sztywne i nudne. Nietrudno zrozumieć, dlaczego te bromidy były popularne wśród publiczności z okresu Wielkiego Kryzysu: wspólna wygrana ma poważne podteksty polityczne, a wyśmiewanie sposobów bogatych może być najstarszym filmowym stereotypem ze wszystkich.

Możesz prawdopodobnie odgadnąć zakończenie zarówno trójkąta miłosnego Lane-Lynn-Reagan (myślałem, że Lane wybrała niewłaściwego faceta), jak i samego bogactwa Lane, ale zabawą jest obserwowanie, jak Lane uroczo i niewinnie zmierza do wyniku. Film to urok ponad substancją, ale z kilkoma dowcipnymi kwestiami i scenami oraz mocnymi kreacjami Robson, Lynna i Lane, to rozsądny sposób na spędzenie godziny i czterdziestu minut. Plus jest kilka wspaniałych ujęć „latającej łodzi” Clipper lądującej na Marine Air Terminal na LaGuardia Field.
 
481 - 500 of 914 Posts